280 bin yeni Tesla aracı için soruşturma başlatıldı
HANDE BERKTAN
NHTSA’nın internet sitesinde yayınlanan bir belgede direksiyon kontrolünün kaybolduğu belirtilirken, sürücülerin hidrolik direksiyon desteğinin azaldığından veya devre dışı bırakıldığından şikayetçi oldukları belirtildi. Müfettişler, sorunun ne sıklıkta meydana geldiğini ve üretim süreçlerinin bu sorunu nasıl etkilediğini inceleyecek.
NHTSA, büyük ölçüde otomobil üreticisinin gelişmiş sürücü destek sistemleri, Otopilot ve Tam Otomatik Sürüş (FSD)’ye yanıt olarak yıllar içinde Tesla’yı birçok kez inceledi.
Woodbridge, Virginia’daki bir sürücü, Tesla Performance Model 3’ün 15 Haziran’daki teslimatından iki hafta sonra sorunlar göstermeye başladığından şikayet etti. Sürücü şikayetinde, “Bugün seyir halindeyken sola dönerken direksiyon kilitlendi ve direksiyon desteğinin devre dışı olduğunu belirten hata kodu verdi. Araçtan inip bindiğinizde araç direksiyonu kilitleniyor ve araç kodu kayboluyor; ancak, 1 veya 2 mil sürdükten sonra kod tekrar beliriyor ve direksiyon simidi çok yavaş “Sertleşiyor, her iki yöne de dönmeyi neredeyse imkansız hale getiriyor. Otoyollarda yüksek hızlarda araç kullanmak inanılmaz ve güvenilmezdir. Lütfen bununla ilgilenin çünkü bu sorunu yaşayan tek kişi ben değilim.” ifadesini verdi.
Başka bir Model 3 sürücüsü, Mayıs ayında “arabanın direksiyon simidinin sıkışarak yoldan kaymasına ve bir ağaca çarpmasına neden olduğunu” bildirdi. Tesla, yazılım güncellemeleriyle bazı hataları düzeltebilir.
Ancak Amerikan Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), soruşturmanın sonucuna göre araçların geri çağrılmasını talep edebilir.